بلاگ

قیمت رابیتس کاری سقف | هزینه هر متر مربع در 1403

قیمت رابیتس کاری سقف

اگر با کارهای عمرانی یا بازسازی خانه سروکار دارید قطعا اسم رابیتس به گوشتان خورده است. این سازه ساختمانی در قسمت های مختلف یک بنا مانند دیوار، ستون، نمای ساختمان و سقف کاربرد دارد. استفاده از روش رابیتس بندی در ساخت سقف کاذب مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در این مطلب کاربردی به این مسائل و همچنین قیمت رابیتس کاری سقف می پردازیم، پس اگر شما هم به دنبال این روش ساخت سقف هستید اما از هزینه آن اطلاع ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چرا باید از رابیتس کاری در سقف استفاده کنیم ؟

دلایل مختلفی برای استفاده از این سازه وجود دارد، در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم. اگر شما هم با شرایط این چنینی، در بازسازی خانه رو به رو هستید پیشنهاد می کنیم حتما از این روش سقف کاذب استفاده کنید.

1. ایجاد سطحی صاف بر روی سقف : این همسطح سازی به شما کمک می کند تا راحت تر طرح خود را روی سقف پیاده سازی کنید، زیرا با استفاده از این روش تمامی عیب های سقف پوشیده می شود.

2. ایجاد نور مخفی : از آنجایی که رابیتس فاصله ای بین سقف و گچ بری ایجاد می کند ایجاد نور مخفی نیز با راویز (رابیتس) امکان پذیر است. البته که این کار قیمت رابیتس کاری سقف را افزایش می دهد.

3. ساخت نما، پارتیشن بندی و گچ بری : مهم ترین کاربرد راویز ایجاد گچ بری و نماکاری روی سقف است. بنابراین اگر قصد بازسازی خانه و سقف کاذب خود را دارید از این روش غافل نشوید.

4. لوله کشی آب و کانال کولر : در بعضی موارد با استفاده از رابیتس کاری انتقال لوله های آب و فاضلاب و کانال های کولر را انجام می دهند. این کار موجب می شود هزینه های نشتی لوله کاهش پیدا کند.

قیمت رابیتس کاری سقف

حال که با رابیتس و کاربرد های آن آشنا شدید حتما به دنبال هزینه و قیمت آن نیز هستید. قیمت رابیتس کاری به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی هزینه انجام آن را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید.

نوع رابیتس کاریمحدوده قیمت رابیتس کاری (هر متر مربع)
رابیتس کاری سقف ساده100000 تا 120000 هزار تومان
رابیتس کاری نور مخفی120000 تا 140000 هزار تومان
رابیتس کاری دیوار95000 تا 155000 هزار تومان

این قیمت ها بسته به سطح مهارت راویزکار و همچنین نوع ملاتی که در سقف یا دیوار استفاده می کند می تواند متفاوت باشد.

هزینه هر متر مربع رابیتس کاری به چه عواملی بستگی دارد ؟

همانطور که پیش تر دیدید هزینه رابیتس کاری را با متر مربع محاسبه می کنند، اگر شما هم قصد انجام این روش را دارید باید متراژ پروژه خود را محاسبه کرده تا بتوانید از قیمت نهایی رابیتس بندی سقف خود آگاه شوید. در ادامه تعدادی از عواملی که می تواند روی قیمت نهایی رابیتس کاری تاثیر بگذارند را بررسی می کنیم.

ضخامت و نوع رابیتس

انواع مختلفی از رابیتس ها وجود دارد که در اندازه و جنس با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال رابیتس های گالوانیزه، PVC و استیل که البته رایج ترین نوع آن همان گالوانیزه است. همچنین ضخامت رابیتس به دلیل مصرف بیشتر مواد اولیه در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.

پوشش نهایی سازه

پس از اینکه ورق های رابیتس نصب شد، باید پوشش نهایی یا همان نما روی آن پیاده سازی شود. این نما می تواند از جنس گچ یا سازههای پیش ساخته باشد. نوع پوشش انتخابی بر هزینه نهایی شما تاثیرگذار است.

پیچیدگی کار

اگر سطح مورد نظر دچار خرابی شده باشد یا شکل پیچیده ای مانند اشکال گنبدی و قوس دار را بخواهید اجرا کنید به میزان سختی آن قیمت نهایی نیز افزایش پیدا می کند.

نوع رابیتس کاری

پیش تر در جدول بالا هم مشاهده کردید که نوع راویزکاری یعنی قیمت رابیتس کاری سقف یا روی دیوار هزینه متفاوتی را به همراه دارد پس حتما این را نیز به خاطر داشته باشید همچنین مصالح استفاده شده یعنی بتن، آجر و بلوک می تواند متفاوت باشد.

مراحل اجرای رابیتس

حال که با کاربردهای این سازه و از هزینه آن مطلع شدید، بد نیست کمی با مراحل اجرای پروژه و پیاده سازی آن با استفاده از رابیتس هم آشنا شوید. به طور کلی اجرای یک پروژه راویزکاری را می توان در 3 مرحله جای داد. اقدامات پش از نصب، نصب رابیتس و نکات تکمیلی پس از آن. در ادامه مراحل اجرای رابیتس کاری را برای شما شرح می دهیم.

1. آماده سازی

پیش از اینکه میلگرد های رابیتس روی سقف یا دیوار نصب شوند، در ابتدا باید سطح آن به خوبی تمیزکاری شود و عاری از هرگونه آلودگی و رنگ های پوسته شده باشد. همچنین ترک خوردگی ها باید با بتونه یا هر ملات مناسب دیگری پر بشوند.
پس از اندازه گیری سطح مورد نظر به برش کاری راویزها پرداخته و در اندازه های دقیق برش کاری را انجام می دهیم.

2. رابیتس بندی

با توجه به بودجه خود باید نوع رابیتس را انتخاب کنید. رابیتس های گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و فشار از محبوبت نسبتا خوبی در ایران برخوردار هستند. در مرحله بعد باید پروفیل های فلزی (قوطی) را به صورت عمودی و افقی روی سطح نصب کرد. فاصله بین این پروفیل ها به طور معمول 60 سانتی متر می باشد.

حال به مهم ترین مرحله در پروژه یعنی نصب رابیتس می رسیم. رابیتس ها را با استفاده از میخ یا پیچ به پروفیل ها متصل می کنیم. توجه کنید که در محل اتصال رابیتس ها باید همپوشانی کافی حداقل 5 سانتی متر انجام شود تا سازه از نظر استحکام دچار مشکل نشود. پس از آن می توانید ملات ریزی را شروع کنید. حتما از چسبندگی کافی ملات اطمینان حاصل کنید تا راویز را به سطح زیرین به خوبی متصل کند.

3. نکات تکمیلی

در سطوح بزرگ باید انبساط دمایی را در نظر گرفت زیرا با تغییرات دما ممکن است سازه دچار ترک خوردگی شود. همچنین در مکان هایی که احتمال نفوذ رطوبت وجود دارد، زهکشی مناسب از ورود رطوبت به سازه جلوگیری می کند. اگر می خواهید سازه خود را نسبت به صوت و حرارت عایق کاری کنید می توانید از مواد عایق بین رابیتس و سطح زیرین آن استفاده کنید.

سخن پایانی

ممنونیم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. سعی کردیم تمامی نکات مربوط به رابیتس کاری را در این مطلب از جمله قیمت رابیتس کاری سقف را به شما بگوییم. در ادامه نیز هزینه هر متر مربع آن و مراحل اجرای یک پروژه را بررسی کردیم. امیدواریم از این مطلب کاربردی اطلاعات مفیدی را به دست آورده باشید.

منابع دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *